زندگی با طعم سیب...Living with Apple Flavor
اگر داشته های زندگی خود را شمارش کنید؛ مجالی برای شمارش نداشته های زندگی خود نخواهید یافت . . .

19 / 1 / 1391برچسب:, :: :: نويسنده : سید احسان حسینی

در شهر توریستی اسکاگن این زیبایی رو میشه در سجیه دید، این شمالیترین شهر دانمارکیهاست ..... جایی که دریای بالتیک و دریای شمالی بهم میپیوندند. دو دریای مختلف با هم یکی نمیشوند و بنابرین این راستا بوجود میاد.

 

mzeh6yv0khmybd2o.jpg
 

و این همان چیزی است که در قرآن آمده است

سورة مبارکه الرحمن
مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقِیانِ (19) بَیْنَهُما بَرْزَخٌ لا یَبْغِیانِ (20) فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِّکُما تُکَذِّبانِ (21) یَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجانُ (22)
19. دو دریا را به گونه ای روان کرد که با هم برخورد کنند.20. اما میان آن دو حد فاصلی است که به هم تجاوز نمی کنند.21. پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار مى‏کنید؟
22. از آن دو، مروارید و مرجان خارج مى‏شود.

سوره مبارکه فرقان آیه 53:
« و هو الذی مَرَجَ البحرینِ هذا عَذبٌ فُراتٌ و هذا مِلحً اُجاجً وَ جَعَلَ بَینَهما بَرزَخا و حِجراً مَهجوراً»
و اوست کسی که دو دریا را موج زنان به سوی هم روان کرد این یکی شیرین و آن یکی شور و تلخ است ومیان آندو حریمی استوار قرار داد.

سوره مبارکه فاطر آیه 12:
وَمَا یَسْتَوِی الْبَحْرَانِ هَذَا عَذْبٌ فُرَاتٌ سَائِغٌ شَرَابُهُ وَهَذَا مِلْحٌ أُجَاجٌ وَمِن کُلٍّ تَأْکُلُونَ لَحْمًا طَرِیًّا وَتَسْتَخْرِجُونَ حِلْیَةً تَلْبَسُونَهَا وَتَرَى الْفُلْکَ فِیهِ مَوَاخِرَ لِتَبْتَغُوا مِن فَضْلِهِ وَلَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ
این دو دریا یکسان نیستند: یکی آبش شیرین و گواراست و یکی شور و تلخ، از هر دو گوشت تازه می خورید، و از آنها چیزهایی برای آرایش تن خویش بیرون می کشید و می بینی که کشتی ها برای یافتن روزی و غنیمت، آب را می شکافند و پیش می روند، باشد که سپاسگزار باشید.

سوره مبارکه نمل آیه 61:
اَمَّنْ جَعَلَ الْاَرْضَ قَرَارًا وَ جَعَلَ خِلالَهَا اَنْهَارًا وَ جَعَلَ لَهَا رَوَاسِیَ وَ جَعَلَ بَینَ الْبَحْرَیْنِ حَاجِزًا ءَاِلهٌ مَعَ اللهِ بَلْ اَکْثَرُهُمْ لَا یَعْلَمُونَ ﴿61﴾
[آیا شریکانى که مى‏پندارند بهتر است‏] یا آن کس که زمین را قرارگاهى ساخت و در آن رودها پدید آورد و براى آن، کوه‏ها را [مانند لنگر] قرار داد، و میان دو دریا برزخى گذاشت؟ آیا معبودى با خداست؟ [نه،] بلکه بیشترشان نمى‏دانند.

22 / 11 / 1390برچسب:گالری تصاویر , :: :: نويسنده : سید احسان حسینی
 

 

 

{برای مشاهده به ادامه مطلب مراجعه کنید}



ادامه مطلب ...
13 / 11 / 1390برچسب:تصاویر, جالب, :: :: نويسنده : سید احسان حسینی

 

روستای پاز یا پاژ یا فاز یا باژ نام روستایی است در حدود ۲۰ کیلومتری جاده مشهد به کلات. این روستا در واقع زادگاه ابوالقاسم فردوسی؛ شاعر بزرگ حماسه سرای ایران است.

زادگاه فردوسى، روستایى سرسبز است که از باغ هاى انگور پوشیده شده. حدود ۵۰۰ مترى شمال پاز که بر بلنداى تپه اى در جلگه قدیم خراسان قرار گرفته است، تپه ای با قدمت نامعلوم قرار دارد که خرده سفال و کاشى  هاى رنگارنگ اطراف و روى آن پراکنده اند و تاریخ کهن آن را نشان مى دهند. می گویند این آثار یادگار سده هاى اولیهء قرون اسلامى تا حدود قرن دهم قمری است.

 

پاز یا پاژ در لغت به معنای هدیه ی است که فرد دارای رتبه و مقام به فرد دیگر هم تراز خود می دهد. روستای پاز حدود ۸۰۰ هکتار مساحت دارد که بخشی از آن مسکونی است. بخشی از فضای مسکونی روستا هم روی تپه ای موسوم به قلعه بلند قرار دارد. چون تا مدتی قبل در اطراف آن خندقی وجود داشت که برای جلوگیری از پیشروی مهاجمان آن را پر از آب می کردند! بجز این تپه در فاصله تقریبی پانصد متر از پشته اولیه، بلندی دیگری به چشم می خورد که در بین اهالی به قلعه کهنه پاز معروف است.

 

سفال های رنگارنگ و لعابدار پارکنده روی این بلندی نشانه ای از تداوم مدنیت روستای پاز در سدهای اولیه بعد از اسلام تا قرن نهم و دهم هجری است. اگر گذارتان به این روستا بیفتد، اهالی روستا خانه ای را بر تپه ای بلند نشانتان خواهند داد که به اعتقاد آنها خانه فردوسی است! این خانه قدیمی (حتی اگر به واقع خانه فردوسی نباشد) آنقدر قدیمی است که می تواند یک گردشگاه تاریخی به حساب بیاید. حتی سازمان میراث فرهنگی در سال ۱۳۷۹ این خانه را با شماره  ۳۲۴۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت کرد اما متاسفانه این روزها به خرابه ای تبدیل شده که محل بازی بچه هاست.

 

در اطراف خانه نیز هیچ  تابلویی برای راهنمایی گردشگران درخصوص خانه و فردوسی و حتی هیچ اثری از نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری (حتی در حد آرم این سازمان) دیده نمی شود.

 

بنابراین گردشگران مجبورند برای یافتن پرسش های خود با همسایگان فردوسی صحبت کنند که آن ها هم تنها در حد شنیده ها و بر اساس حضور گردشگران به اطلاعاتی بسیار مختصر آگاهی دارند. با رسیدن به خانه فردوسی هم منظره چشم نوازی مشاهده نمی شود. یک چهاردیواری کوچک با طاقچه و تزیینات گچی ساده که قدمت آن به دوران پهلوی می رسد، تنها دارایی خانه  فردوسی است. اما به هر حال دیدن همین خانه هم خالی از لطف نیست.

 

روستای پاز را باید در ۱۵ کیلومتری شمال شرقی مشهد و در تقاطع جاده ی کلات و کارده ببینید. این روستا یک خیابان اصلی با نام “فردوسی” دارد که از جاده ی کلات منشعب می شود و خیابان های فرعی آن نیز براساس همین خیابان اصلی شماره گذاری شده اند.

12 / 11 / 1390برچسب:کمی قبل تر, مشاهیر, :: :: نويسنده : سید احسان حسینی

شرکت های خودروسازی درسراسر دنیا به دنبال ارائه بهترین تولیدات به مشتریان خود هستند، با توجه به نظرسنجی صورت گرفته از مشتریان ۱۰ برند انتخاب شده در میان خودروسازان بزرگ به شرح زیر هستند:

۱٫تویوتا: تویوتا یک شرکت خودروسازی ژاپنی و یکی از بزرگترین تولید کنندگان خودرو در جهان است. تویوتافقط درماه نوامبر گذشته نزدیک به ۱۲۰ هزار دستگاه اتومبیل در بازار آمریکا به فروش رساند اما هنوز آمار دقیق میزان فروش محصولات درسال ۲۰۱۱ رااعلام نکرده است.

{برای مشاهده به ادامه مطلب مراجعه کنید}



ادامه مطلب ...
12 / 11 / 1390برچسب:خودرو, :: :: نويسنده : سید احسان حسینی
 

«استمنا» يا «خودارضايي» يكي از راه هاي انحرافي در ارضاي ميل جنسي است كه نسل جوان را در معرض آسيب هاي جدي قرار مي‏دهد. از همين رو مي‏توان آن را نوعي انحراف جنسي يا بيماري ناميد كه با جديت بايد در درمان آن كوشيد. آسيب هاي ناشي از خودارضايي به گونه هاي مختلفي تقسيم ‏پذير است كه به اختصار به برخي از آنها اشاره مي‏شود:

يك. آسيب هاي جسماني‏
يكي از روش هاي شناخت پيشرفت بيماري ها در پزشكي، مرحله‏
بندي (staging) علايم بيماري است. براين اساس، برحسب عوارض ايجاد شده در بيمار مبتلا به خودارضايي، سه مرحله (stage) بيان شده است:(masturbation.www.herballove.com /library /resource overmas/stage.asp/ Stages of excessive )

1. مرحله مشكل ساز (Problematic)
در افرادي كه مدتي است گرفتار خودارضايي شده اند، زودرس ترين عوارض ناشي‏از خودارضايي عبارت است از:
الف. خستگي و كوفتگي (
Fatigues/Tiredness
ب. عدم تمركز حواس (
Lack of concentration
ج. ضعف حافظه (
Poor memory
د. استرس و اضطراب (
Stress/Anxiety).
 

2. مرحله گرفتاري شديد (Severe)
بروز علايم زير در فرد گرفتار، نشان دهنده آن است كه شدت ابتلاي وي يا مدت آن بيش از مرحله اول است و در نتيجه عوارض شديدتري ظاهر شده است:
الف. خستگي و كوفتگي (
Fatigues/Tiredness
ب. نوسان خلق يا تغييرات سريع خلقي (
Mood swings
ج. حساسيت بيش از حد و زودرنجي (
Irritability
د. كمردرد (
Lower back pain
ه. نازك شدن موها (
Thinning hair
و. ناتواني جنسي زودرس در جواني (
Youth impotence
ز. بي‏خوابي يا بدخوابي و مشكلات مشابه (
Insomnia/Sleep problem).
 

3. مرحله گرفتاري بسيار شديد يا حالت اعتياد (Addictive)
الف. خستگي و كوفتگي (
Fatigues/Tiredness
ب. ريزش شديد موها (
Severe hair loss
ج. تارشدن ديد چشم ها (
Blurred vision
د. وز وز گوش (
Buzzing in the ears
ه. انزال زودرس و غيرارادي يا خروج مني به صورت قطره قطره (
prematurelyEjaculation
و. درد كشاله ران و ناحيه تناسلي (
Groin/Testicular pain
ز. دردهاي قولنجي در ناحيه لگن و استخوان دنبالچه (
the pelvic cavity or tail bonePain or cramps in).
 

نحوه پيدايش عوارض
در دانش پزشكي، روند پيدايش علايم يك بيماري و چگونگي بروز عوارض و نشانه هاي كلينيكي، در شناخت هر چه بيشتر يك بيماري بسيار مهم است و مي‏تواند پزشك را در تشخيص و درمان بهتر بيماري و مريض را در پيشگيري كمك كند. به اين دليل مناسب است درباره نحوه پيدايش برخي از عوارض خود ارضايي كه در به آن اشاره شد بيشتر به آن توضيح داده شود تا خواننده عزيز با روند پيدايش اين عوارض، يا به اصطلاح پاتوفيزيولوژي (
Pathophysiology) آن آشنا شود.
1. خستگي و كوفتگي: انقباض شديد و يك مرتبه تمام عضلات بدن در جريان انزال (ارگاسم يا اوج لذت جنسي)، باعث مصرف سريع مواد غذايي ذخيره شده در عضلات و به طور عمده كاهش گليكوژن (ماده اصلي لازم براي توليد انرژي عضلاني) مي‏شود. خستگي عضلاني تقريبا با سرعت تهي شدن عضلات از گليكوژن رابطه مستقيم دارد و هرچه اين سرعت بيشتر باشد، خستگي بيشتر است
‏فيزيولوژي گايتون، ترجمه دكتر فرخ شادان، تجديد نظر هفتم، 1986 (تهران: چهر، 1365)، ج 1، ص 313.. در خودارضايي، به علت انقباض هاي مكرر عضلات بدن، ذخاير گليكوژن عضلات به سرعت تمام مي‏شود و خستگي و كوفتگي هميشه از عوارض بديهي آن است.
2. ريزش مو: خودارضايي به تدريج با تغييرات هورموني و شيميايي كه در بدن ايجاد مي‏كند، باعث افزايش هورمون جنسي مردانه؛ يعني، تستوسترون به دي هيدرو تستوسترون (
DHT=Dihydrotestosterone) مي‏شود كه از عواقب بالا بودن ماده DHTدر خون، ريزش موها و تاسي و بزرگ شدن پروستات و عوارض ناشي از آن در پيري است. Herballove.com .
3. خود ارضايي مكرر باعث تحريك بيش از حد سيستم عصبي پاراسمپاتيك و افزايش تخليه اَسِتيل كولين (
Acetyle Choline) از انتهاي اين رشته ها در مغز مي‏گردد كه اين خود باعث پاره‏اي از عوارض جسماني و رواني، چون حواس‏پرتي (Absentmilndedness)، كمي حافظه (Memory)، عدم تمركز حواس، سياهي رفتن چشم و در نهايت تاري ديد مي‏شود. تمام اين علامت ها ناشي از تغيير تعادل ميزان مواد شيميايي موجود در مغز است كه بين سلول هاي عصبي رد و بدل مي‏شود و انتقال پيام هاي مختلف را بر عهده دارد. 4_men.org .
برخي نيز بر اين عقيده‏اند كه علت بروز اختلالات مغزي (مانند حواس پرتي، عدم تمركز حواس و كاهش حافظه) ناشي از ظرفيت عظيمي از انرژي بدن است كه در هر بار انزال، تخليه شده و هدر مي‏رود؛ زيرا مايع مني حاوي مقدار بسيار زيادي
DNA (هسته 400-300، اسپرمي كه در هر انزال خارج مي‏شود)، RNA آنزيم ها، پروتئين ها، مواد قندي، لسيتين (Lecithin)، كلسيم، فسفر، نمك هاي بيولوژيك، تستوسترون و... است. اين ذخاير عظيم انرژي - كه بايد در بدن براي رشد و تقويت بخش هاي مختلف مورد استفاده قرار گيرد - بيهوده و به طور مكرر از بدن خارج مي‏شود و هر كدام عوارضي را به دنبال مي‏آورند.
براي مثال از آنجا كه سلول هاي خوني و پلاكت ها در مغز استخوان ها توليد مي‏شود و به تكامل نهايي مي‏رسد و براي توليد آنها نيز انرژي بسيار زيادي مورد نياز است؛ در افراد گرفتار خودارضايي، تكامل مغز استخوان و در نتيجه توليد سلول هاي خوني با مشكل مواجه شده و منشأ كم خوني، ضعف و خستگي در اين افراد است. نيز دفع فسفر و ليستين بيش از حد از طريق انزال هاي مكرر، باعث كاهش ذخاير اين مواد مي‏شود كه مواد حياتي براي سلامتي سلول هاي عصبي هستند و در نتيجه اختلال عملكرد سيستم عصبي، مانند حواس پرتي، عدم تمركز حواس و... بروز خواهد كرد.
www.anael.org .

دو. آسيب هاي روحي و رواني‏
ضعف حافظه و حواس‏پرتي، اضطراب، منزوي شدن و گوشه‏گيري، افسردگي، بي‏نشاطي و لذت نبردن از زندگي، پرخاشگري، بداخلاقي و تندخويي، كسالت دائمي و ضعف اراده، احساس حقارت، عدم اعتماد به نفس، احساس گناه و عذاب وجدان بروندادهاي رواني و روحي خودارضايي است. شرح پاره‏اي از اين موارد در مباحث گذشته روشن شد.

سه. آسيب هاي اجتماعي‏
ناسازگاري خانوادگي، بي‏ميل شدن به همسر و ازدواج، ناتواني در ارتباط با جنس مخالف و همسر، احساس طرد شدن، از بين رفتن عزّت، پاكي، شرافت و جايگاه اجتماعي، دير ازدواج كردن و لذت نبردن از زندگي مشترك‏
جهت آگاهي بيشتر نگا: قائمي، علي، خانواده و مسائل جنسي كودكان، (تهران: انتشارات انجمن اوليا و مربيان جمهوري اسلامي ايران، چاپ دهم، 1376)..

چهار. آسيب هاي معنوي و اخروي‏
هيچ يك از آسيب هاي پيش گفته، به اهميت آسيب هاي معنوي نيست؛ زيرا آسيب هاي معنوي، جان و دل و به عبارت ديگر كنه حقيقت وجود آدمي را تباه مي‏سازد. خودارضايي از نظر دين يك گناه است و به تعبير قرآن زنگار بر دل مي‏نهد:
«كَلاَّ بَلْ رانَ عَلي‏ قُلُوبِهِمْ ما كانُوا يَكْسِبُونَ»؛ «چنين مباد! بلكه اعمال (ناشايست) دل هاي آنان را زنگار زده است».مطففين (83)، آيه 24.
زنگ يا زنگار در اشياي مادي، همان چيزي است كه روي فلزات و اشياي قيمتي مي‏نشيند و معمولاً نشانه پوسيدن و از بين رفتنِ شفافيت و درخشندگي آن و در نهايت ضايع شدن و از بين رفتن آن است.
علامه طباطبايي در تفسير الميزان
‏مي‏فرمايد: از آيه شريفه سه نكته استفاده مي‏شود:
1. اعمال زشت، نقش و صورتي به نفس و روح انسان مي‏دهند؛
2. اين نقش و صورت خاص، مانع آن است كه نفس آدمي حق و حقيقت را درك كند؛
3. نفس آدمي به حسب طبع اوليه‏اش صفا و جلايي دارد كه با داشتن آن، حق را آن طور كه هست درك مي‏كند.
طباطبايي، سيد محمد حسين، ترجمه تفسير الميزان، ترجمه سيد محمد باقر موسوي همداني، (تلخيص)، (قم: دفتر انتشارات اسلامي، بي‏چا، بي‏تا)، ج 20، ص 385.
همچنين آسيب هاي معنوي جهان گذران را در مي‏نوردد و اگر اصلاح نگردد، حيات جاودان آدمي را در معرض تباهي و شوربختي قرار مي‏دهد. از اين رو نصوص ديني نسبت به آن هشدارهاي لازم را داده
‏اند. پيامبر اكرم‏صلي الله عليه وآله وسلم در اين باره مي‏فرمايد:
«ناكح الكف ملعون»؛«ملعون است كسي كه خودارضايي كند» ري شهري، محمد، ميزان الحكمة، ج 12، ص 5654..
امام صادق‏عليه السلام نيز مي‏فرمايد: «با سه گروه خداوند در روز قيامت سخن نمي‏گويد و پاكشان نمي‏خواند و عذابي دردناك دارند، از آن سه‏اند، خودارضايي كننده و كسي كه لواط دهد»همان، ح 19049..
در روايات ديگري امام صادق‏عليه السلام خودارضايي را گناه عظيم و مورد نهي الهي معرفي فرموده است‏
همان، ح 19050..
 

راه هاي درمان‏
1. نخستين گام براي درمان اين عادت شوم، اعتقاد و ايمان به درمان‏پذيري آن و دوري از يأس و نااميدي است. اما رسيدن به نتيجه و ايجاد هرگونه تغيير و دگرگوني نيازمند گذشت زمان، انتخاب راه صحيح و به كارگيري دقيق دستورها است. البته ترك عادتِ نامطلوب، در زمانِ كوتاه بدون راهنماي كارآزموده و دلسوز، امكان ندارد. از همه اينها مهم‏تر، اراده و خواست فرد، نقش كليدي و محوري را ايفا مي‏كند. درمان و چاره جويي بايد منطبق بر خواست فرد باشد؛ زيرا تا وقتي كه او نخواهد، مي‏توان با قاطعيت گفت كه درمان نخواهد شد.
بنابراين بيمار اگر بخواهد، مي‏تواند بر بيماري اش غلبه كند و جمله معروف «خواستن توانستن است»، عين حقيقت است. اراده همچون نهالي است كه بايد آن را پرورش داد تا به مرحله خودشكوفايي و ثمردهي برسد؛ به عبارت ديگر، اراده تقويت شدني و پرورش يافتني است و راه پرورش و تقويت آن اين است كه برخلاف ميل خود، اندك اندك به مقابله با اين عادت شوم برخيزد تا پس از مدتي لذت توانستن را بچشد
ق، مؤسسه پژوهشي - فرهنگي اشراق، خودارضايي يا ارضاي انحرافي جنسي، صص 29 - 30..
2. تلاش براي تقويت اراده از گام هاي مهم در امر بهبود است. نگوييد اراده از ما سلب شده است! ممكن است اراده انسان ضعيف شود؛ ولي هيچ گاه از بين نمي‏رود. نشانه اينكه هنوز اراده باقي است، اين است كه شخص اين عمل را در حضور ديگران و در هر شرايطي انجام نمي‏دهد. براي تقويت اراده، راه هاي زيادي پيشنهاد شده كه از جمله آنها تلقين به خود است‏
جهت آگاهي بيشتر نگا: پرسش ها و پاسخ ها دفتر 7 _ پرسش ها و پاسخ هاي برگزيده (ويراست جديد)، پرسش 46..
ويكتور پوشه - روان شناسِ فرانسوي - مي‏گويد: افراد مبتلا به اين عادت شوم، هر روز به دفعات مختلف با تمركز فكر به خود بگويند: «من به خوبي قادرم اين عادت بد را از خود دور كنم، من قادرم». تكرار اين عبارت ساده، اثر عجيبي در تقويت اراده و روحيه دارد.
پل ژاگو بر آن است كه: «تلقين، قبل از خواب نيز مؤثر است»همان، ص 34..جهت آگاهي بيشتر نگا: پرسش ها و پاسخ ها دفتر 7 _ پرسش ها و پاسخ هاي برگزيده (ويراست جديد) پرسش شماره ‏46.
3. سعي شود شكم به هنگام خواب، بيش از حد معمول پر نباشد.
4. از پوشيدن لباس هاي تنگ و چسبان اجتناب گردد.
5. از نگاه كردن به مناظر، فيلم ها و تصاوير تحريك كننده، خودداري شود و شخص به محض مواجهه با اين امور، چشم خود را بسته و يا به زمين و يا آسمان نگاه كند.
6. از شنيدن و خواندن مباحث و مطالب جنسي و حتي شوخي هاي تحريك‏كننده و فكر كردن در اين امور، دوري شود.
7. از خوردن مواد غذايي محرك، مانند خرما، پياز، فلفل، تخم‏مرغ، گوشت قرمز و غذاهاي پرچرب - اجتناب و به ميزان ضرورت اكتفا شود.
8. قبل از خواب مثانه تخليه شود.
9. از نوشيدن افراط گونه آب و مايعات پرهيز شود (به خصوص شب ها و قبل از خوابيدن).
10. هيچ‏گاه نبايد به بدن عريان خود نگاه كرد.
11. از دست‏ ورزي با اندام جنسي، بايد اجتناب نمود و در هيچ شرايطي، نبايد دست‏ ورزي كرد!
12. هرگز نبايد به رو خوابيد.
13. به منظور تخليه انرژي - زايد بدن، به طور منظم و زياد بايد ورزش كرد.
14. هيچ‏گاه نبايد بيكار بود؛ شخص بايد براي اوقات فراغت خود، برنامه داشته باشد و آن را با مطالعه، ورزش، زيارت، عبادت و ... پر كند.
15. هرگز در مكاني خلوت و تنها و دور از نظر ديگران نبايد ماند.
16. هرگاه شخص مورد هجوم افكار جنسي واقع شد، بايد بلافاصله از مكان خلوت و دور از نظر ديگران خارج شود و خود را به كاري سرگرم كند. در اين زمينه گفت و گو با دوستان، مشاركت در عبادت هاي جمعي (مانند جلسات دعا، نماز جماعت و...) بسيار مفيد است.
17. هفته‏اي يكي دو روز، روزه مستحبي مفيد است و اگر شخص توان آن را ندارد، ميزان صَرف غذا را كاهش و فاصله هر وعده غذا را افزايش دهد و يا تعداد دفعات غذا را كاهش داده و به حداقل خوراك اكتفا كند.
18. از سخن گفتن ملايمت‏آميز، شوخي و خنده با نامحرمان خودداري كرده واز نرمي و لينت در كلام بايد اجتناب ورزيد.
19. هيچ‏گاه نبايد با نامحرم و جنس مخالف، در مكان خلوت و دور از نگاه ديگران باقي ماند (حتي براي آموزش و ...).
20. قرآن زياد بخواند و درباره معاني آيات آن فكر كند.
21. بايد هميشه براي ذهن فكر خود محتواي مطلوب و موضوع مناسب داشت.
22. منشأ اين مشكل، عدم پاسخ صحيح و مناسب به يكي از نيازهاي واقعي انسان است كه بايد به طور طبيعي و صحيح (ازدواج) ارضا و تأمين شود. اما اگر به شكل صحيح تأمين نشود، شخص دچار خطا و گناه خواهد شد كه عواقب سوء آن نيز دامنگير او مي‏شود. بنابراين در صورت امكان با كم كردن سطح توقعات و انتظارات، بايد براي ازدواج اقدام كرد؛ چرا كه بهترين راه حل ازدواج است.
23. از كردارهاي پيشين خود بايد توبه كرد. خداوند توبه كاران را مي‏بخشد. توبه و اطمينان از قبول توبه، بزرگ‏ترين عامل تقويت و دلگرمي براي آغاز حركتي نو است. گناه هر چه باشد، نبايد احساس بي‏ارزشي و نا اميدي به فرد دست دهد. بله! گناه ناراحتي و عذاب وجدان دارد؛ لكن به مفهوم پايان فرصت ها و انتهاي راه و نابودي نيست. كسي كه از صميم دل رجوع كند و تصميم قاطع بر جبران لغزش بگيرد، محبوب درگاه خداوند است:
«إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ»؛ بقره (2)، آيه 222..
چه عاملي از اين كارسازتر كه شخص گنه كار احساس كند در صورت توبه، خداوند او را دوست مي‏دارد و در نظر خداوند چنان است كه گويي گناهي مرتكب نشده است. امام باقرعليه السلام در اين باره مي‏فرمايد:
«التائب من الذنب كمن لاذنب له»؛اصول كافي، ج 2، ص 435.؛ «توبه كننده مانند كسي است كه اصلاً گناه نكرده است».
«توبه» يعني شروع زندگي پاك و سازنده و حركت در نور و روشنايي. اگر شخص از گناه خويش مي‏ترسد، بايد از بالاترين گناه (يأس و نوميدي) بترسد.

 

اولین تلوزیون OLEDجهان

 

 

شاید زمان زیادی است که عرصه تلوزیون های CRT به پایان رسیده است  و بسیاری از افراد فکر خرید تلوزیون های سنگین لامپی را از سر بیرون کرده­اند و روی به صفحه باریک ال سی دی ها و پلاسما آورده­اند تکنولوژی که شاید در آینده بسیار نزدیک جای خود را به نمایشگرهای OLED بدهند نمایشگرهایی که قطر آنها بسیار کمتر از نمایشگر های LCD و پلاسما می­باشد همان­طور که می­دانید LCD مخفف  liquid crystal display می­باشد پانلهای LCD از کریستال مایع تشکیل شده­اند مواد کریستال مایع موادی هستند که شکل مایع دارند اما مولکول­های آن درست مثل جامدات آرایش خاصی نسبت به یکدیگر دارند از این رو به اصطلاح به آنها کریستال مایع گفته می­شود با عبور جریان از سلول­های پانل رنگ ها به وجود می­آیند پانل نمایشگر های LCD نوری از خود ساطع نمی­کند بنابراین نیاز به یک نور پشت زمینه در نمایشگر های LCD  وجود دارد که توسط لامپ­های فلورسنت تامین می­شود.

اما پانل نمایشگرهای پلاسما از حباب های فسفر تشکیل شده اند که با عبور جریان از آنها رنگ ها تشکیل شده و  نور متساعد کرده و تصویر را تشکیل میدهند در نمایشگر های پلاسما احتیاجی به نور پشت زمینه وجود ندارد این دو نسل هر کدام مزیت­ها  و معایبی نسبت به یکدیگر دارند

اما نمایشگر­های OLED مخفف organic led یا به عبارت صحیح تر organic light emitting diode می­باشد این پانل ها از دیودهایی تشکیل شده اند که میتوانند بطور ذاتی از خود نور ساطع کنند نمایشگر های OLED قطر بسیار کمی نسبت به LCD ها و پلاسما دارند علاوه بر نازکی این نمایشگرها کنتراست بسیار بالاتری نسبت به ال سی دی ها و پلاسماها دارند و مصرف انرژی آنها بسیار کمتر از دونمونه ذکر شده می­باشد

 

XEL-1  اولین تلوزیون OLED جهان است که توسط شرکت سونی ساخته شده است

 این نمایشگر 11 اینچی  با قطر تنها 3 میلیمتر دارای یک پانل 10 بیت عریض با نسبت 16:9 با رزولیشن 540*960 می­باشد بازده­ای برابر با رزولیشن 1920*1080 پیکسل در یک تلوزیون "40 lcd  این نمایشگر با کنتراست اعجاب انگیز 1,000,000:1 خود تصاویر بی­همتایی را در پانل خود نمایش می­گزارد تولید رنگ­های زنده و بسیار استثنایی واکنش بسیار بالای تصویر در تصاویر سریع ورزشی یا سینمایی باعث می­شود تا این نمایشگر را به محصولی بی همتا تبدیل کند.

یکی از معایبی که در تلوزیون­های lcd وجود دارد وجود نور پشت پانل است که باعث می­شود تا از درجه سیاهی رنگ مشکی کاسته شده و نمیتوان تصاویری با کنتراست بالا به وجود آورد البته این نقیصه در تلوزیون های lcd تا حد بسیار زیادی برطرف شده تا جایی که سونی lcd x450 خود را با کنتراست 1.000.000:1 روانه بازار می­کند

اما عدم وجود back light در OLED باعث می­شود تا از سیاهی رنگ مشکی کاسته نشده و رنگ سیاه محض در تصاویر مشهود باشد و رنگها باخلوص بالاتر و کنتراست بالاتری به نمایش گذاشته شوند

یکی دیگر از مزایای OLED ها مصرف بسیار کم انرژی میباشد که میتوانید در آینده در طراحی لپ تاپ ها مورد استفاده بیشتری قرار گیرد تا باتری لپ تاپ زمان بیشتری دوام بیاورد

ورودی memory stick نیز بر روی این نمایشگر تعبیه شده است تا به وسیله اینترفیس درختی XMB همان منو ps3 فایل های داخل مموری کارت را مرور کنید

دو ورودی HDMI و یک ورودی گیرنده دیجیتال و خروجی صدا و هدفون از امکانات ارتباطی این تلوزیون محسوب میشود

این تلوزیون دارای آمپلی فایر دیجیتال s-master  میباشد که صدای دالبی و بسیار شفاف را تولید میکند

یک پایه با طراحی بسیار زیبا برای این نمایشگر تعبیه شده است که در آن صفحه توانایی  چرخش 170 درجه را حول یک محور افقی دارد

قیمت این نمایش گر $ 2500 می­باشد که حتما سایز های بزرگ تر این مدل قیمت بالاتری خواهند داشت

در آینده نچندان دور بعد ازعمومی شدن ارگانیک ال ای دی ها نوبت به organic led های قابل انعطاف میباشد که سونی نمونه کوچکی از این نوع صفحه نمایش را ساخته است باید منتظر ماند و دید که تکنولوژی ساخت تلوزیون تا کجا و تا چه حدی پیشرفت می­کند.

منبع:آی تی یاب

10 / 11 / 1390برچسب:فن آوری, :: :: نويسنده : سید احسان حسینی

گزارشی از برترینهای CES 2012[موبایلها؛تبلتها و اولترابوک ها] و ده تکنولوژی برتر

 

1. موس Thermltake Level 10 M

شرکت Thermaltake با همکاری با BMW و Designworks USA موسی را طراحی و تولید کرده اند که از نظر ظاهری به هیچ موسی که تاکنون دیده اید شبیه نیست. این موس که قرار است از دقت و راحتی بسیار بالایی برخوردار باشد قرار است در بهار آینده عرضه شود و اگر از طرح آن خوشتان آمده بهتر است بدانید این موس تازه اولین عضو از سری Level 10 است که قرار است کیبورد و لوازم جانبی دیگر هم به آن اضافه شود.


گروه اينترنتي مرداب | www.Mordab-Group.Ir

{برای مشاهده به ادامه مطلب مراجعه کنید}


ادامه مطلب ...
10 / 11 / 1390برچسب:فن آوری, :: :: نويسنده : سید احسان حسینی

پَ نه پَ

لب دریا یه لیوان چای گرفتم دستم به رفیقم میگم قند داری ؟!؟ میگه واسه چایی میخوای پـَـــ نــه پـَـــ میخوام بندازم تو آب دریا شیرین بشه

{برای مشاهده به ادامه مطلب مراجعه کنید}



ادامه مطلب ...
10 / 11 / 1390برچسب:طنز, پَ نه پَ,پیامک, :: :: نويسنده : سید احسان حسینی
درباره وبلاگ

به نام یگانه هنرمند هستی، سلام، به وبلاگ « زندگی باطعم سیب » « Living with apple flavor » خوش اومدین لطفا با نظرات و پیشنهادات ارزشمند خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب یاری فرمایید. با تشکر
آخرین مطالب
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 178
بازدید کل : 29552
تعداد مطالب : 64
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1